ゲーム機エミュレータの紹介・解説・ニュースをしている総合サイトです。

2013年3月1日 祝!ブログ13周年達成。

PCSX2 SVN r4967 リリース!

2011年11月14日 【プレイステーション2

格段に高い互換性を誇るPS2エミュのPCSX2 SVN r4967がリリースされました。
今回の修正点は主にグラフィック関連でハードウェアレンダリングしてる人に効果があります。

ファイルのダウンロードはこちらのサイトのほうが分かりやすいです。
最新情報も自動でチェックしてくれる。

r4967

GSdx: Just remembered triangles were occasionally converted to sprites, need to set t.w there as well.

r4966

GSdx: Added a simple workaround for the 32-bit z problem talked about in the comments of r4956.

Since sprites are flat and there was an unused vertex member (t.w), I just decided to pass the raw uint32 value in that to the scanline drawing function.

It does not fix triangles and other primitive types, of course.

The ideal solution would be to break z into two parts (like 8:24 bits, and only care about the upper part when not zero), interpolate separately and rejoin when needed, it is just too hard to add another variable when the assembly code is already so tightly optimized to use every register.

HW mode z-test expects a float input, so this trick cannot be done there.)

■PS2エミュ関連リンク
http://amaebi.net/archives/1289716.html
PC上でPS2を動かす PCSX2導入解説
かなりPCスペックに左右されるエミュレーターなので、環境には万全の準備が必要です。スペックに自信がある人は、ぜひチャレンジしてみてください。
エミュレータとは

各種ゲームソフトをパソコンで遊べるようにするツールをエミュレータといい、初心者でもカンタンに扱うことができます。

しかしゲームソフト(ROMイメージ)の取り扱いには注意が必要で自分が持っているソフトで遊ぶことは問題ありませんが、不特定多数の人にROMイメージを配布することは著作権法違反となりますので気をつけてください。

サイトに関するご要望や意見はこちらから